Nanjing

My familiewortels strek terug tot ‘n paar eeue. Daar is ‘n paar interessante kinkels: Oupas en Oumas wat meer as eenmaal getroud was en verskillende sarsies kinders gehad het, stiefkinders en halfbroers, mense wat vroeg dood is en ander wat stokoud geword het. Uiteindelik loop my familiespore iewers in sentraal-Europa dood. Dieper as die donker middeleeue kon ek nie delf nie.

Vir my lyk dit asof die Chinese nie die donker middeleeue beleef het nie en hul familiestambome gaan waarskynlik verder terug as vir enigiemand met Europese wortels. Want hulle het ‘n aaneenlopende geskiedenis wat tot lank voor Adam en Eva strek. Met ander woorde ‘n uitgebreide, goed-gesifte, gelyksoortige genepoel met familiegeskiedenisse so oud soos die Tuin van Eden.

Dis nie ‘n verrassing dat ‘n nasie met so ‘n uitgesorteerde genepoel verskeie deurbrake gemaak het nie: Chinese was van die vroegste tye af formidabele pottebakkers en die formeerders van porselein, hulle was die voorlopers in die maak van papier en biskruit, die gebruik van sy, drukwerk en die kompas, hulle was die eerste metallurge en het ‘n uitgebreide reeks belangrike tegnologiese bydraes soos hidrouliese krag en kettingaangedrewe werktuie gelewer. Dalk lê die oorsprong van tafeltennis, vlieërs, vuurwerke, noedels, tee, visboerdery en gemmer ook in China.

Nanjing bied ‘n indrukwekkende oorsig van hierdie ryk Chinese geskiedenis. Die stad is een van China se vorige hoofstede en minstens 3,000 jaar oud. Nanjing was ook verskeie male in die geskiedenis die grootste stad in die wêreld. Vandag is daar 8 miljoen inwoners, maar in die groter Nanjing-metropool woon tans 30 miljoen mense. Nanjing wys dat Chinese geharde stedelinge is en dat Chinese die kuns om in ‘n grootstad te oorleef vervolmaak het.

Tog is Nanjing besonder beskeie. Dis een van die min stede in die wêreld met ‘n stadsmuur wat nog ongeskonde staan.


Die stad was vir eeue lank die vesting van die Ming-dinastie.

Ook het die stad ‘n innige verbintenis met die akademie, in besonder Filosofie. Confusius, byvoorbeeld, kom ‘n lang pad saam met Nanjing.

Maar dan is daar ook die tragiese massamoord van 300,000 burgerlikes oor ‘n paar dae tydens die Japanese inval aan die begin van die Tweede Wêreldoorlog. Min mense buite China weet hiervan en Japan smeer die gebeurtenis toe; tog is daar baie sorg gemaak om Chinese (en alle ander mense) te herinner dat daar geen wenners in ‘n oorlog is nie.


Ek is nie seker of keelskoonmaak en hurk-toilette goeie of slegte resultate van die uitgesoekte Chinese genepoel is nie. Die luidrugtigte keelskoonmaak (en spoegery) van Chinese in die openbaar is iets waaraan ons moeilik gewoond raak. Veral op ‘n nugtermaag of tydens ‘n maaltyd. En ek moet bieg dat Chinese eetgewoontes funksionaliteit hoër as etiket ag.

Vir my was mossie-huppel nog altyd een van die ongewildste oefeninge ooit. Om te hurk en jou ding te doen is inspannend. Dit is wel waar dat die laterale kragte jou dermkanaal skoner kry, maar my knieë laat die hurkery ongelukkig net vir ‘n kort rukkie toe. As ek orent kom is ek gewoonlik ietwat duiselig en onvas op my voete. Dus is ek strompelend – dodelik gevaarlik in ‘n beperkte ruimte met ‘n klein aaklige putjie.
Aan die pluskant is dit prysenswaardig dat daar volop openbare toilette is. En dan ook, mense wat wierook brand in toilette om die dampe te verdryf dwing respek by my af.

Skrywer: oudoring

Married for 30 years to Sugnét. Two children. We call Namibia our home country, but travel currently as part of a sabbatical year.

Lewer kommentaar

