Duckelina

Straatkos is een van die plesiere in my lewe. Veral saans. Die geure, die kleure, die geluide, die smake. Straatkos is eerlik en eenvoudig. Moeiteloos. Onmiddellik en vinnig. En bowendien goedkoop. Dit beweeg my, in Nataniël se taal. 


Die verskillende soorte kos is ‘n onderwerp op sy eie. Ons vermy die onidentifiseerbare items, stap verby die afstootlike reuke, probeer die onsindelikes ignoreer en kies maar die herkenbares. Gewoonlik vorm noedels die fondament. Partymaal kom daar ‘n sosatie of ‘n dampling by. Halaal-kos is die reinste, maar dit kry jy nie op straat nie. En die prys – wel dit wissel, maar mens kan vir minder as R50 ‘n stewige bord kos kry. 


Ons het vir Duckelina tydens ‘n dwaaltog op soek na straatkos in Hangzhou ontmoet. 

Tussen al die kosstalletjies en klein eetplekkies is daar allerhande ander straatsmouse ingeprop. Hulle verkoop enige moontlike ding onder die son. En so loop ons in iemand vas wie pryse uitloot vir iemand wat kan raakgooi. Deelnemers betaal ‘n klein bedraggie en kry dan tien balle waarmee teikens in rye afgegooi kan word. Ek word byna onmiddellik uitgedaag. 

‘n Jong skare omring ons. Ek gooi en met elke treffer kom daar toejuiging. En toe die tien balle op is, lê daar ‘n hele paar gesneuweldes. As prys kry ek ‘n geel eendjie. En my aanhangers juig weer. 

En toe doop ons haar Duckelina en sy word aan my rugsakkie vasgebind. Sy gaan nou orals saamtoer. 

Ek gaan probeer om haar gereeld op fotos te plaas. Maar in China werk Instagram en Facebook nie. Whatsapp is wisselvallig en die enigste betroubare manier van kommunikeer is met WeChat. So, ek belowe dat sy meer gereeld op sosiale media sal verskyn, na China. 

Skrywer: oudoring

Married for 30 years to Sugnét. Two children. We call Namibia our home country, but travel currently as part of a sabbatical year.

2 thoughts on “Duckelina”

Lewer kommentaar

